Danstävling Eskilstuna

Förra helgen gick bussen vid 03.30 från dansskolan. Så det blev absolut ingen sovmorgon! Dock sov de flesta mycket i bussen på väg upp till Eskilstuna. Tävlingen invegs av Magnus Carlsson ni vet han från Alcazar det verkade som att det skulle bli en toppen tävling, men detta var den konstigaste tävling jag varit på allt hände!

När Elin och jag står redo och ska precis gå ut och ge allt. Då blir det något tekniskt fel. Dem ligger redan då efter i programet, men bestämmer sig att ta 30 minuters paus så vi kan gå och äta och så. Elin och jag sätter oss och äter. Säger till Elin att det värsta som kan hända nu är att dem säger vi fixade det vi kör om 5 minuter istället och gissa vad dem säger 30 sek senare? Precis så. Så det var bara att ladda om snabbs som sjutton. Dansade mycket bättre än förra tävlingen och är nöjd med hur jag dansade.

Efter många timmars väntan att pardiscon skulle börja gav jag och Amanda allt på vår sista tävling. Lyckades inte ta oss vidare till final. Eftersom inget par från dansskolan gick vidare till final så kunde vi åka hem. Gick då och tog av allt smink och allt hår. Packade ihop alla grejer och var på väg att gå till bussen när Tove kommer in och säger att vi ska dansa nu. Amanda och jag tror då det är ett skämt, men tydligen inte. Vi fick springa ut i tävlings hallen och ta med oss kläderna för att verkligen se att detta stämmer. Jo alla står och väntar på oss! Inte super smart att inte informera om detta tidigare, men dem ger oss ca 2 minuter att byta om för att sedan dansa omdansen. Får då byta om inne i tävlingslokalen och allt blev helt galet. Tog på mig toppen på fel håll och allt var helt stressigt. Jag visste inte redigt var jag skulle ta vägen då ville jag bara inte dansa. När någon sedan frågar var vår nummerlapp är får jag panik när jag kommer på mig själv att slänga den. Malin får då springa in och leta upp den. Är glad att jag slapp så tack så jätte mycket.

Gick tyvärr inte vidare till finalen, men vi är nöjda ändån. När bussen sedan stannar vid McDonalds i Norrköping springer alla dansare med full fart mot ingången. Allt blir ju bara ännu konstigare när det är stängt, men tillslut hittar vi ett annat McDonalds och kan sedan åka vidare hem till Kalmar. Galen tävling eller vad?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0