Biblan och få vanliga lektioner

Skoldagen spenderades mesta dels på stadsbiblioteket. Var där redan från åtta imorse och slutade vid elva. Fick en rast då mesta dels av klassen fikade på fiket där brevid. Alla fick leta fakta till deras redovisningar och arbeten till historian. Jag jobbar om olyckan i Tjernobyl. När vi slutat på biblan så åkte jag och Zozan till frassen för att äta där.

Den första rediga lektionen för dagen var franska. Jobbade lite i övningsboken och började med en dialog vi ska läsa upp nästa tisdag. På livskunskapen hade vi sedan livliga historier med vår handledare om Jordens under gång. Ibland undrar man om hon tillåter folk tycka och tänka som dem vill och ibland undrar man verkligen hur hon resonerar. Hon tyckte Hitler inte var någon speciellt ond person hon tyckte Stalin var mycket värre eftersom Hitler BARA dödat 20 miljoner människor.

Sista lektionen för dagen var gympa då vi började med dans igen. Något jag gillar väldigt mycket. Eftersom jag inte är någon naturbegåvning på t.ex bollsporter gillar jag när de äntligen har dans. Just nu håller vi på för fullt med bugg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0