Dagens skoldag

Fick sovmorgon idag i skolan eftersom vi missade våran sovmorgon förra veckan. Hade då nationella och var tvungen att klara en hel skolvekan utan en enda sovmorgon. Fast denna veckan får vi två!

Har varit en väldigt förvirrad skoldag för min del känner jag. Vet i sjutton vad jag har hållt på med har mest vimsat omkring. Efter ett par gångers ner springade till skåpet för att del ta rätt böcker, pennor osv så fick jag vara hjälplärare. Fatta vad jag blev förvånad när min lärare frågade mig om jag hade gjort läxan. Min första tanke var vad sjutton har jag gjort nu. Efter att ha svarat att ja jag har gjort läxan berättar hon att då ska jag få skriva upp alla svaren på tavlan. Detta skulle tydligen underlätta henne att förklara allt för klassen. Även då var jag lika förvirrad.

På svenskan fick vi sedan börja med våra muntliga nationella prov. Vi är indelade två och två och sedan i grupper åtta och åtta. Jag blev indelad med Emma och vi skulle egentligen varit i sista gruppen. På grund av sjukdomar i klassen så fick vi istället reda på att vi skulle ha det idag! Lite stressat att få reda på det precis innan, men då får vi det gjort snabbt!

Resten av skoldagen rullade på rejält snabbt. På franskan vet i sjutton vad jag gjorde egentligen förutom att kolla igenom alla bilder på Almas ipod. Alltså 644 st! Gjorde även ett glosförhör. På livskunskapen hade var alla för en gångs skull väldigt eniga om de olika problemen vi snackade om.

Sista lektionen för dagen var idrott då vi hade samarbetsövningar. Elin, Alma, Sara och jag delade snabbt in oss på samma lag. Med lite fusk och mycket roligt så klarade vi alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0