Dagens skoldag med dagens höjdpunkt simhallen.

Började skolan med arbetspass då vi var hos Jennie och pluggade SO. Hade läxa på världs religionerna så övade för att lära oss dem. På SO lektionen sen visade det sig att det bara var ett muntligt förhör. Lite segt, men nu kan jag det mesta i alla fall.
 
På svenskan fortsatte vi att jobba med våra fördjupnings arbeten. Känner att jag har ganska stor koll på allt som hände i Tjernobyl nu så det är väl bara att samla ännu mera fakta sedan börja skriva. Även om vi har kort tid på oss att både hinna klart med ett skriftligt arbete och ett muntligt tror jag det kommer bli väldigt intressant att höra på alla historiska händelser vi valt ut.

Efter lunchen så hade vi franska. Blev även där muntligt förhör på glosorna och sedan rättning av det i arbetsboken. Började även kolla på en helknäpp serie, dock vet jag inte om vi ska se mer av den. Efter några minuters livskunskap så fick vi sluta för att ta oss till simhallen.

I simhallen gick det bra. Började med att simma i 20 minuter sedan fick vi leka. Emilia och jag var bäst på att leka tillsammans. Vi åkte rutshkana, klättrade på klätterväggen och hoppade från hopptornet. När vi varit i simhallen i sisådär en timme så fick vi sluta för dagen.

Ska iväg och träna med Ida nu, men dagens outfit kommer sen eftersom jag och Moa var duktiga och fotade i skolan.


Ha det super!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0